Unilateral hearing loss in childhood and impact on the language and learning
Abstract
Aim: The aim of this literature review was to investigate impacts of unilateral hearing loss (UHL) on language and learning, occurring in childhood. Methods: Review of scientific production in the databases: BVS, EBSCO, Lilacs, Pubmed, and SciElo between 2010 and 2022. Results: Nine scientific publications were found compatible with the proposed issue showing that UHL is associated with negative effects on language and speech, vocabulary, cognitive function, learning, literacy, communication, social and behavioral skills. Conclusion: Unilateral hearing loss is related to high risk of delayed development of speech and language. Phonological deficits and poor performance in social skills, attention and cognitive functions can also cause difficulties for these school-age children.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Tatiane Gonçalves dos Santos, Rosilene Guimarães de Souza, Taliá Brandão Benício Favela, Luana Costa Mendes, Ana Paula Bruner
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).