Post-covid-19 Rehabilitation Program of the Integrated Clinic of the Health Sciences' School at FMU (CIECS) – Report of experience
Abstract
Abstract:This article aims to report the experience of the post-covid care program in Patients treated at the Integrated Clinic of the Health Sciences ' School - CIECS FMU, during the year of 2021. The program lasted for 2 years and provided health care to the community. This article brings the description of the organization and also the clinical conduction thay was adopted and carried out by the students of the health courses involved. The Rehabilitation program was created by Physiotherapy, Psychology, Pharmacy and Physical Education courses. Patients received weekly interprofessional assessment. The Physical Therapy sessions were focused on the Cardiopulmonary Rehabilitation process. Psychology sessions were held weekly. Fortnightly shifts of pharmacy students for pharmacotherapeutic care and, final guidance, with the Physical Education professional.
Descriptors: COVID19, patient care team, post-acute COVID-19 syndrome, rehabilitation services
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Alessandra Gasparello Viviani, Juliana Leandro, Sheila Rodrigues, Fernanda Insaurralde, Thiago Ferreira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).