Perception of parents and teachers in relation to the language development of children in kindergarten pre and post Covid-19 pandemic: literature review
Abstract
ABSTRACT
Objective: to verify the perception of parents and teachers about the impacts caused by the Sars Covid-19 pandemic on the language development of children in kindergarten. Method: systematic literature review using the databases of the Virtual Health Library (VHL) and Google Scholar, the Health Sciences Descriptors (DeCS), having as selection criteria full text of free access, Brazilian Portuguese language, publications between the years from 2020 and 2023. Result: six articles met the inclusion criteria and were eligible to respond to the research objective. Conclusion: although the literature is scarce, parents and teachers have shown to perceive the impacts on the language development of children in kindergarten related to the Sars Covid-19 pandemic, requiring actions in the area of language to benefit children born during the pandemic.
Keywords: covid-19, language development, language, parents, preschool teachers
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Alana de Souza Paula, Gabrielle Silva da Cunha, Leidiane Vieira Oliveira, Maria Eduarda Freitas Gomes Araujo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).