THE DEVELOPMENT AND CHARACTERIZATION OF A SEQUENCE OF TEACHING ON SCIENTIFIC ARGUMENTATION IN THE IMMUNOLOGY CLASSES FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN HEALTH
Palavras-chave:
scientific writing, teaching of scientific arguments, immunology teaching.Resumo
The development of logical argumentative writing in science classes is an important skill in scientific literacy. Here we developed a sequence of Immunology classes that with reading, interpretation, analysis and development of a scientific text in the immunology classes of the Nursing course. The analysis of the material produced by the students showed an increase in the percentage of development of written arguments.   Â
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.