THE DEVELOPMENT AND CHARACTERIZATION OF A SEQUENCE OF TEACHING ON SCIENTIFIC ARGUMENTATION IN THE IMMUNOLOGY CLASSES FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN HEALTH

Autores

  • Daniel Manzoni-de-Almeida Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas
  • Terezinha Genari Dalossi Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas
  • Sérgio Martins Lopes Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas

Palavras-chave:

scientific writing, teaching of scientific arguments, immunology teaching.

Resumo

The development of logical argumentative writing in science classes is an important skill in scientific literacy. Here we developed a sequence of Immunology classes that with reading, interpretation, analysis and development of a scientific text in the immunology classes of the Nursing course. The analysis of the material produced by the students showed an increase in the percentage of development of written arguments.    

Biografia do Autor

Daniel Manzoni-de-Almeida, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas

Escola de Ciências Biológicas e da Saúde, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas.

Terezinha Genari Dalossi, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas

Escola de Ciências Biológicas e da Saúde, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas.

Sérgio Martins Lopes, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas

Escola de Ciências Biológicas e da Saúde, Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas.

Downloads

Publicado

2020-03-21

Edição

Seção

Artigos